donderdag 21 mei 2015

Met huishoudfolie

Hallo! Vandaag heb ik aan twee dames beloofd om deze kaart hier te posten. Ik had hun de werkwijze uitgelegd maar natuurlijk waren ze nieuwsgierig naar het resultaat en ik had jammer genoeg de kaart niet bij, dus bij deze maak ik mijn belofte waar!
Ik heb de achtergrond gemaakt met huishoudfolie (geen aluminiumfolie dus maar dat doorzichtig, licht papier). Wat heb je nodig?
-Huishoudfolie dus
-Ik gebruikte Mini-Misters gevuld met 1 pippetje Distress-inkt waar                                                        ik een mespuntje perfect pearls aan toevoegde en voor de rest vulde met water. Wie de Mini-Mister kent, ik vul water toe tot aan de letter "R".
Wat bister of brusho
Glossy cardstock
                                                                                       
Je neemt dus een tamelijk stuk huishoudfolie en je trekt er een beetje plooitjes in, niet glad strijken dus!!
Op de huishoudfolie strooi je "een weinig" bister of brusho. Gebruik je teveel bister of brusho wordt je achtergrond wel donker en ik wou er nog op stempelen vandaar dat ik niet teveel gebruikte.
Dan kies je twee kleurtjes van je Distress-inkt die je verstuift op de bister of brusho die je op je huishoudfolie deed. Ook weer niet overdrijven het mag geen vijvertje worden!! Daar leg je de glossy cardstock op en je doet de huishoudfolie dicht, je maakt er dus een pakje van. Dit laat je 10 minuten dicht en afblijven ondertussen!
Na 10 minuten maak je het pakje open en je ziet een prachtige aftekening. Als alles droog was, heb ik gestempeld met Distress-inkt  (de vierkante doosjes). Je test misschien best eerst uit welke inkt je best kan gebruiken want niet alle glossy papier is hetzelfde. Ik gebruikte het glossy cardstock dat te koop is bij Elke. Ik testte ook nog ander papier uit en daar lukte het niet altijd om te stempelen met Distress-inkt, testen is dus de boodschap!
Zo, hopelijk hebben jullie hier iets aan en lukt het bij jullie ook!
Liefs
Christine














12 opmerkingen:

  1. wat een aparte manier Christine nog nooit gedaan maar ik heb niet alle onderdelen [ lol ]
    ik vind dat het er heel mooi uitziet een prachtige kaart.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig resultaat met die folie Christine, en heel mooi afgewerkt met je blaadjes en je vlinder!!! Bedankt om ze zo vlug te tonen!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je weer heerlijk aan de slag geweest met inkt en stempeltjes en huishoudfolie........een schitterend resultat..
    bedankt voor de duidelijke uitleg...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi resultaat!! leuke techniek denk ik.
    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verrassend leuk en wat een toffe techniek !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er leuk uit, kan ik wel eens uitproberen, als het fout gaat wordt het gewoon een andere kaart ( lol )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart en leuk je uitleg te lezen. Ik heb geen bister, maar misschien verzin ik wat anders om mee te werken, want de achtergrond is prachtig en heel mooi om op te stempelen.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave achtergrond heb je zo gemaakt en daarmee een mooie kaart.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaart, leuke techniek! Geeft weer inspiratie, bedankt voor het delen!
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Christine, wat een leuke tip om te doen, weer een ideetje bij.
    Ik denk dat ik eens een week mij ga opsluiten op mijn hobbykamer en er niet ga uitkomen.
    Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer tof en leuk dat je heel de uitleg meegeeft dan kunnen we ook eens uit proberen .
    Groetjes,
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart en zelfs een tutorial erbij! Gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen